Het cliëntportaal is beschikbaar voor iedere  cliënt en zijn of haar 1e contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger.  De eerste contactverzorgende kan – met de toestemming van de cliënt – de 1econtactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger toegang geven tot het portaal.

Het cliëntportaal is een website.  Als u dit portaal opent komt u op het inlogscherm. Hier kunt u zich registreren zodat u gebruik kunt maken van het portaal.

Veel gestelde vragen

– Waarvoor kan ik het cliëntportaal gebruiken?
Het cliëntportaal geeft u op een directe manier inzage in alle afspraken die met u zijn gemaakt en de rapportages van de verzorging en de arts.

– Kan ik inloggen via een tablet of iPad?
U kunt het portaal vanaf elke computer, laptop of tablet bereiken.

– Welke browser kan ik gebruiken om in te loggen op het cliëntportaal?
U kunt met uw eigen browser inloggen, bijvoorbeeld met Internet Explorer, Chrome of Firefox.

– Hoe navigeer ik in het cliëntportaal?
Links vindt u de menubalk. Door te klikken op de woorden die hier staan, gaat u naar debetreffende pagina’s.

– De tekst op het cliënt portaal is onduidelijk. Kan ik deze aanpassen of vergroten?
In de grijze balk boven in het scherm vindt u de mogelijkheid om de letters te vergroten door op de knop [A A A] te klikken en de mogelijkheid om een hoog contrast te selecteren. Dit zorgt ervoor dat kleuren verdwijnen, waardoor de knoppen beter zichtbaar worden voor mensen die moeite hebben met het onderscheiden van kleurverschillen. Wanneer u moeite heeft met het lezen van de tekst, kunt u via de luidspreker-knop de tekst laten voorlezen.

– Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Wanneer u rechtsboven in het scherm op uw naam gaat staan met de muis, verschijnt een knop [Mijn account]. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld uw emailadres en wachtwoord, bekijken en wijzigen.

– Met welk emailadres moet ik mij registreren?
U dient zich te registreren met het emailadres dat bekend is bij ZNWV Dit is bijvoorbeeld het emailadres dat is opgegeven tijdens de intake of kunt u aangeven bij Contactverzorgende van het team.

– Ik ontvang geen email. Wat is er aan de hand?
Het kan enkele minuten duren voordat de code verstuurd wordt. Het is daarbij mogelijk dat deemail is aangekomen in uw “spam”-folder, gelieve deze te controleren. Wanneer deze hier ook niet terug te vinden is kunt u de email opnieuw versturen door in te loggen met uw emailadres en wachtwoord, en vervolgens te klikken op de knop [Geen email ontvangen].

– De sms-code werkt niet bij het inloggen. Wat kan ik doen?
Controleer of u de laatst ontvangen code heeft ingevoerd. Let hierbij op de datum. Mogelijk heeft u reeds meerdere codes ontvangen. Wanneer u ook met deze code niet kunt inloggen, kunt u klikken op de knop [Geen SMS ontvangen] waarna er een nieuwe code verstuurd wordt naar uw mobiele telefoon.

– Er wordt geen sms-code verstuurd wanneer ik mij registreer. Hoe komt dit?
Het kan enkele minuten duren voordat de code verstuurd wordt. Controleer ook of u de juiste mobiele telefoon bij de hand heeft, met het mobiele nummer dat u gebruikt heeft om zich in het cliëntportaal te registreren.

– Waarom ontvang ik sms-codes?
Sms-codes worden verstuurd voor uw veiligheid. U ontvangt een SMS bij elke wijziging van uw persoonsgegevens, dus ook bij een wijziging van het wachtwoord, minimaal elke drie maanden.

– Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Waar kan ik deze opnieuw aanvragen?
Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u in het login-scherm klikken op [Wachtwoord vergeten]. Wanneer u dit doet, ontvangt u een email met een link. Deze link, een blauwe tekst in de email, kunt u openen door erop te klikken. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord kiezen.

– Bij wie kan ik terecht voor vragen over het registeren?
Wanneer u hulp nodig heeft bij de registratie of het gebruik van het cliëntportaal dient u zich te wenden tot uw mantelzorgers, familie, of kennissen. Natuurlijk kunt u ook gebruik maken van de lokale mogelijkheden voor computerondersteuning aan huis.

– Bij wie kan ik terecht bij technische vragen?
Wanneer er binnen uw cliëntportaal problemen zijn met de getoonde gegevens, kunt u contact opnemen met de afdeling , tel: 088-0563000.

– Bij wie kan ik terecht bij inhoudelijke vragen?
Heeft u inhoudelijke vragen over de rapportages, of afspraken zoals die in het cliëntportaal staan, vraag dan bij een volgend bezoek toelichting van de verzorging op de afdeling. Mocht het nodig zijn dan kunt u hen ook telefonisch bereiken. Bel bij voorkeur na 10.30 uur, na de ochtendzorg, of maak een belafspraak. 088-0563000.

Handleiding downloaden

Download handleiding (pdf)

Inloggen cliëntportaal

Inloggen Cliëntenportaal

Wat houdt het cliëntportaal in?
Het cliëntportaal geeft de cliënt en zijn of haar 1ste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger inzage in de rapportage en het dossier. Als u inlogt kunt u de rapportages en het zorgplan lezen.  In een rapportage beschrijven en evalueren verzorgenden de gezondheidssituatie van de  cliënt. Soms doen zij dat dagelijks als er veel bijzonderheden zijn. Het kan ook zijn dat er enige tijd niet wordt gerapporteerd, omdat er geen directe aanleiding toe is.

Wie hebben er inzage in uw dossier?
Het zorgteam en de behandelaars hebben inzage in het dossier en schrijven er ook in. De cliënt en iemand die hij of zij toestemming geeft krijgen inzage in het dossier. Per cliënt is er één account. Dat wil zeggen dat u één inlognaam krijgt.

Wat heeft u nodig?
U kunt inloggen op het cliëntportaal  via een beveiligde pagina op internet.  U hebt hier een computer voor nodig, een e-mailadres en een 06-nummer.
Wilt u meer weten, vraag het de contactverzorgende. .

Gedragsregels cliëntportaal voor 1ste contactpersonen / wettelijk vertegenwoordigers
De cliënt moet toestemming geven voor inzage van privégegevens. Dat betekent dat de cliënt ervan uit mag gaan dat zijn of haar 1ste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger er zorgvuldig mee omgaat. In formele zin bent u dan ook de enige die inzage hebt. Draag er zorg voor de gegevens niet voor anderen inzichtelijk zijn door uw toedoen en zonder toestemming van de cliënt. Als u bijvoorbeeld uw plaats aan de computer verlaat, voorkom dan dat uw account nog openstaat, zodat anderen niet bij de gegevens kunnen komen. Sluit het cliëntportaal zo nodig af en log later opnieuw in. Ga zorgvuldig om met uw inloggegevens, zodat anderen deze zonder toestemming van de cliënt niet kunnen gebruiken.

Mocht u inhoudelijke vragen hebben over het cliëntportaal dan kunt u deze stellen aan de (contact-)verzorgende.