
Informatie voor ouderen die vanwege lichamelijke beperkingen naar Villa Verde gaan verhuizen en voor hun naasten.
U gaat bijna verhuizen naar Villa Verde en wellicht hebt u daar vragen over. Misschien vindt u het antwoord op uw vragen hieronder in de veelgestelde vragen en antwoorden.
Wat is er voor mij geregeld?
- De Zorggroep biedt u een dienst aan voor televisie (inclusief tv) met radio en internet. Telefonie kan geregeld worden via TriAV tel: 0800-333003. De klantadviseur vertelt u meer over het abonnement en de kosten.
- Na de verhuizing regelen wij uw medicatie via de apotheek in Harderwijk.
- Er is gratis Wifi voor basis mediagebruik. Tip: als u meer mogelijkheden wilt, bijvoorbeeld Netflix kijken op een tablet, dan raden wij aan om zelf een data abonnement af te sluiten.
Wat moet ik zelf regelen?
- Uw zorgverzekering, aanvullende zorgverzekeringen en de verzekering voor uw scootmobiel zijn voor eigen rekening.
- De Zorggroep heeft een collectieve aansprakelijkheidsverzekering. De Zorggroep betaalt de premie. U kunt uw eigen aansprakelijkheidsverzekering opzeggen.
- De Zorggroep heeft een collectieve inboedelverzekering. De Zorggroep betaalt de premie.
U kunt uw eigen verzekering opzeggen. Voor geld en sieraden gelden maximum vergoedingen. U kunt dit eventueel zelf aanvullend verzekeren. - Hebt u aanvullende zorgverzekeringen? U zult zelf in moeten schatten of extra zorg, zoals fysiotherapie of logopedie nodig is en of u hiervoor nog een aanvullende verzekering nodig hebt. De Zorggroep kan deze risico-inschatting niet voor elke individuele bewoner maken.
- Als u geen huisarts heeft in Harderwijk, dan vragen wij u dit te regelen. Dit geldt ook voor een tandarts.
- Vergeet niet om uw adres te wijzigen bij instanties zoals de gemeente. Als bewijs van inschrijving kunt u de welkomstbrief, die u van de Zorggroep heeft ontvangen tonen.
- U hebt een geldig identiteitsbewijs nodig.
Tip:
Wilt u iets ophangen in uw appartement/kamer? Meld dit bij de verzorgenden; zij schakelen de technische dienst voor u in.
Goed om alvast te weten
Als u bij ons komt wonen, kunt u erop rekenen dat wij ons uiterste best doen om continuïteit te bieden in de medische zorg. Toch kan het voorkomen dat de behandelend arts of een ander lid van het medisch team wijzigt.
Hebt u of uw naaste straks een vraag over uw gezondheid? Geef dit dan aan bij de zorgmedewerkers. Indien nodig schakelen zij – net zoals bij de huisarts – de arts van de afdeling in. Alle vragen worden zorgvuldig beoordeeld op urgentie voordat ze worden doorgegeven aan de arts.
Wilt u persoonlijk met de arts spreken? Geef dit dan aan bij de coördinerend verzorgende. Zij kan een gesprek of belverzoek regelen. De arts neemt contact op zodra dat mogelijk is.