Informatie voor ouderen die vanwege lichamelijke beperkingen naar Villa Verde gaan verhuizen en voor hun naasten.
U gaat bijna verhuizen naar Villa Verde en wellicht hebt u daar vragen over. Misschien vindt u het antwoord op uw vragen hieronder in de veelgestelde vragen en antwoorden.
Wat is er voor mij geregeld?
- De Zorggroep biedt u een dienst aan voor televisie (inclusief tv) met radio en internet. Telefonie kan geregeld worden via TriAV tel: 0800-333003. De klantadviseur vertelt u meer over het abonnement en de kosten.
- Na de verhuizing regelen wij uw medicatie via de apotheek in Harderwijk.
- Er is gratis Wifi voor basis mediagebruik. Tip: als u meer mogelijkheden wilt, bijvoorbeeld Netflix kijken op een tablet, dan raden wij aan om zelf een data abonnement af te sluiten.
Wat moet ik zelf regelen?
- Uw zorgverzekering, aanvullende zorgverzekeringen en de verzekering voor uw scootmobiel zijn voor eigen rekening.
- De Zorggroep heeft een collectieve aansprakelijkheidsverzekering. De Zorggroep betaalt de premie. U kunt uw eigen aansprakelijkheidsverzekering opzeggen.
- De Zorggroep heeft een collectieve inboedelverzekering. De Zorggroep betaalt de premie.
U kunt uw eigen verzekering opzeggen. Voor geld en sieraden gelden maximum vergoedingen. U kunt dit eventueel zelf aanvullend verzekeren. - Hebt u aanvullende zorgverzekeringen? U zult zelf in moeten schatten of extra zorg, zoals fysiotherapie of logopedie nodig is en of u hiervoor nog een aanvullende verzekering nodig hebt. De Zorggroep kan deze risico-inschatting niet voor elke individuele bewoner maken.
- Als u geen huisarts heeft in Harderwijk, dan vragen wij u dit te regelen. Dit geldt ook voor een tandarts.
- Vergeet niet om uw adres te wijzigen bij instanties zoals de gemeente. Als bewijs van inschrijving kunt u de welkomstbrief, die u van de Zorggroep heeft ontvangen tonen.
- U hebt een geldig identiteitsbewijs nodig.
Tip:
Wilt u iets ophangen in uw appartement/kamer? Meld dit bij de verzorgenden; zij schakelen de technische dienst voor u in.