Is er iets onduidelijk, bent u ontevreden of hebt u een klacht? Bespreek dit – als dat kan – eerst met de betrokkene of met de manager van de afdeling. Misschien kan het probleem direct worden verholpen. Lukt dit niet of wilt u dit liever niet? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris of de clientenvertouwenspersoon. U kunt ook gelijk schriftelijk een klacht indienen via het klachtenformulier op deze pagina.

Eerst overleg of hulp?
Wilt u met iemand overleggen of hebt u hulp nodig bij het indienen van een klacht? Neem contact op met de klachtenfunctionaris of de cliëntenvertrouwenspersoon. Twijfelt u of u een klacht wilt indienen? Ook dan kunt bij deze functionarissen terecht voor overleg.

  • De klachtenfunctionaris kunt u bereiken via ons servicebureau 088 – 056 3000, via het klachtenformulier (hiernaast) of per e-mail:  klachtenfunctionaris@znwv.nl. De klachtenfunctionaris adviseert, ondersteunt en bemiddelt. Hij stelt zich onpartijdig op en behandelt uw klacht – als u dat wilt – strikt vertrouwelijk.
  • De cliëntenvertrouwenspersoon is te bereiken per e-mail:  j.defluiter@hetlsr.nl of telefoon 06-21393305. De cliëntenvertrouwenspersoon biedt een luisterend oor, advies en ondersteuning. Zij is onafhankelijk van de Zorggroep en kan u bij alle fasen van een klachtbehandeling ondersteunen. Meer informatie over de clientenvertouwenspersoon vindt u op www.hetlsr.nl

Een klacht over onvrijwillige zorg
De nieuwe Wet zorg en dwang (Wzd) gaat over onvrijwillige zorg. Deze wet bepaalt onder andere dat klachten over onvrijwillige zorg behandeld moeten worden door een onafhankelijke klachtencommissie. Hiervoor is de landelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ) opgericht. Meer informatie vindt u op www.kcoz.nl.

Hebt u een klacht over onvrijwillige zorg? Lees dan eerst de informatie over de Wet zorg en dwang.

Klachtenprocedure
Binnen een week ontvangt u een ontvangstbevestiging van uw klacht met informatie over de verdere procedure. De gemiddelde tijdsduur van de afhandeling van een klacht is twee tot zes weken.

Lees ook de klachtenregeling clienten.

Servicebureau

Met uw vragen en opmerkingen kunt u altijd terecht bij de medewerkers van ons servicebureau. Zij beantwoorden uw vragen of verwijzen u naar de juiste persoon of instantie. Zij kunnen u ook in contact brengen met onze klachtenfunctionaris.
Het servicebureau is bereikbaar via 088 – 056 3000 of servicebureau@znwv.nl.