Print Friendly, PDF & Email

Informatie voor ouderen die vanwege lichamelijke beperkingen naar Weideheem gaan verhuizen en voor hun naasten.

U gaat bijna verhuizen naar Weideheem en wellicht hebt u daar vragen over. Misschien vindt u het antwoord op uw vragen hieronder in de veelgestelde vragen en antwoorden.

Wat is er voor mij geregeld?

  1. In uw appartement hebt u een radio- en televisieaansluiting. U kunt hiervoor zelf een abonnement afsluiten of uw huidige abonnement mee laten verhuizen. U hebt dan een televisie nodig met digitale aansluiting.
  2. Er is een telefoonaansluiting met glasvezelverbinding. U kunt hiervoor zelf een abonnement afsluiten of uw huidige abonnement mee laten verhuizen.
  3. Na de verhuizing regelen wij uw medicijnen via de apotheek in Harderwijk. Hebt u thuis nog een medicijnrol? Neem deze dan mee.
  4. Er is gratis Wifi voor basis mediagebruik.
    Tip: als u meer mogelijkheden wilt, bijvoorbeeld Netflix kijken op een tablet, dan raden wij aan om zelf een data abonnement af te sluiten.

Wat moet ik zelf regelen?

  1. Uw zorgverzekering, aanvullende zorgverzekeringen en de verzekering voor uw scootmobiel zijn voor eigen rekening.
  2. De Zorggroep heeft een collectieve aansprakelijkheidsverzekering. De Zorggroep betaalt de premie. U kunt uw eigen aansprakelijkheidsverzekering opzeggen.
  3. De Zorggroep heeft een collectieve inboedelverzekering. De Zorggroep betaalt de premie. U kunt uw eigen verzekering opzeggen. Voor geld en sieraden gelden maximum vergoedingen. U kunt dit eventueel zelf aanvullend verzekeren.
  4. Hebt u aanvullende zorgverzekeringen? U zult zelf in moeten schatten of extra zorg, zoals fysiotherapie of logopedie nodig is en of u hiervoor nog een aanvullende verzekering nodig hebt. De Zorggroep kan deze risico-inschatting niet voor elke individuele bewoner maken.
  5. Als u geen huisarts hebt in Harderwijk, dan vragen wij u dit te regelen. Dit geldt ook voor een tandarts.
  6. Vergeet niet om uw adres te wijzigen bij instanties zoals de gemeente. Als bewijs van inschrijving kunt u de welkomstbrief, die u van de Zorggroep hebt ontvangen tonen.
  7. U hebt een geldig identiteitsbewijs nodig.

Tip

Wilt u iets ophangen in uw appartement/kamer? Meld dit bij de verzorgenden; zij schakelen de technische dienst voor u in.

Laatst bijgewerkt op 16 juni 2024