
Kwaliteits- en cliëntgericht werken
Kwaliteits- en cliëntgericht werken is het leidend principe voor alles wat we doen. Vanuit onze locaties bieden wij een pakket dat is afgestemd op de vraag van de cliënt, zoals zorgverlening, ondersteuning, behandeling, serviceverlening en advies. Een vast onderdeel van ons kwaliteitsbeleid is het tevredenheidonderzoek voor cliënten en medewerkers.
Ervaringen van cliënten en hun naasten helpen de Zorggroep om de kwaliteit van wonen, welzijn en zorg te verbeteren. Hiervoor gebruiken wij verschillende methoden:
- Zorgrelatiegesprek (ervaringsgesprek in dialoog)
- Spiegelbijeenkomsten (ervaringsgesprek in een groep)
- ZorgkaartNederland (via website)
ZorgkaartNederland
Overweegt u zorg van de Zorggroep? Lees ervaringen van anderen op zorgkaartnederland.nl voor meer inzicht.
Hebt u al voor de Zorggroep gekozen? Deel uw mening op zorgkaartnederland.nl. Uw feedback, positief of kritisch, helpt ons de zorg te verbeteren.
De resultaten worden gebruikt om de zorg te verbeteren, in overleg met de cliëntenraad en zorgverzekeraars.
Zorgrelatiegesprek
In een zorgrelatiegesprek bespreken we ervaringen, wensen en behoeften van cliënten en contactpersonen. Met de Zorgrelatiemeter worden de uitkomsten geanonimiseerd gepresenteerd tot op teamniveau. De zorgrelatiegesprekken gaan over de zorgverlening en behandeling in- en extramuraal, welzijn, klantadvies en dagbegeleiding. De resultaten: persoonlijke ervaringen, wensen en ideeën van cliënten zijn bekend, betrokken en gemotiveerde medewerkers en een deelnemerspercentage van 88%.
Bekijk de rapportcijfers voor de medewerkers (augustus 2024).

HKZ-certificering
De Zorggroep is HKZ-gecertificeerd voor de onderdelen thuiszorg, eerstelijnsverblijf en geriatrische revalidatiezorg. Met het HKZ-keurmerk kunnen instellingen laten zien dat ze serieus werk maken van kwaliteit van zorg en dat ze voldoen aan de eisen die daaraan worden gesteld door cliënten, professionals en relevante stakeholders. De Stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ) heeft kwaliteitseisen opgesteld voor de zorgsector aan de hand van de internationale ISO-9001 normering en toetst deze jaarlijks bij zorginstellingen. Zie voor meer informatie www.hkz.nl.
Addendum
In dit addendum staat beschreven wat cliënten, zorgprofessionals, zorgaanbieders en verzekeraars hebben afgesproken over wat goede zorg is. Het vormt de basis voor toezicht en verantwoording.
Addendum bij kwaliteitskader verpleeghuiszorg voor langdurige zorg thuis met een Wlz-indicatie.
Procuratieregeling
De Procuratieregeling legt vast welke functionarissen over welke volmacht(en) beschikken. Handelen binnen deze procuratieregeling is een noodzakelijke voorwaarde voor functionarissen om rechtsgeldige verplichtingen aan te gaan of inkomende facturen te fiatteren.