Print Friendly, PDF & Email

Informatie voor ouderen die vanwege psychogeriatrische problematiek (dementie) naar Villa Verde gaan verhuizen en voor hun naasten. 

Hebt u plannen om te verhuizen naar Villa Verde en hebt u daar vragen over? Misschien vindt u de antwoorden hieronder in de veelgestelde vragen en antwoorden.

Wat zijn de faciliteiten?
Op beide etages bevindt zich een gezamenlijke ruimte met verschillende zitjes. U en uw bezoek kunnen gebruik maken van de koffieautomaat. Voor het gebouw is een gezellige tuin met zitjes.

Hoe groot is de zit-slaapkamer?
Zodra een kamer beschikbaar is, kunt u deze bezichtigen en opmeten.

Wat is er aanwezig?
Er zijn gordijnen, een hoog-laag bed en een lade- en hangkast. Deze zijn in eigendom van de Zorggroep en zijn in bruikleen. U kunt de kamer verder zelf inrichten. Wel vragen wij om rekening te houden met de beschikbare ruimte. Er dient voldoende manoeuvreerruimte te zijn voor zorgmedewerkers en het gebruik van hulpmiddelen zoals een rolstoel.

Moet ik iets regelen voor de was?
Wij regelen de verschoning van het linnengoed. Persoonlijke was kunt u zelf laten doen of uitbesteden. Maak uw wens bij ons kenbaar, want dan nemen wij dit op in uw dossier.

Moet ik iets regelen voor de maaltijden?
Ontbijt, lunch en avondeten gebruikt u met andere bewoners in de gezamenlijke ruimte. Er wordt dagelijks vers gekookt.

Moet ik verder nog iets regelen?
U hebt een geldig identiteitsbewijs nodig.

Wat moet ik betalen voor de zorg?
Het CAK is de landelijke organisatie die de kosten bepaalt en in rekening brengt (de Zorggroep is hierbij niet betrokken). De kosten zijn afhankelijk van uw inkomen, vermogen en woonsituatie. Bereken zelf de eigen bijdrage op www.cak.nl.

Staat de informatie die u wilt weten niet vermeld? Voordat u verhuist krijgt u meer informatie.

Laatst bewerkt op 4 juni 2024