Informatie voor ouderen die vanwege lichamelijke beperkingen naar Villa Verde gaan verhuizen en voor hun naasten.
Hebt u plannen om te verhuizen naar Villa Verde en hebt u daar vragen over? Misschien vindt u de antwoorden hieronder in de veelgestelde vragen en antwoorden.
Wat zijn de faciliteiten?
Op beide etages bevindt zich een gezamenlijke ruimte met verschillende zitjes. U en uw bezoek kunnen gebruik maken van de koffieautomaat. Voor het gebouw is een gezellige tuin met zitjes.
Hoe groot is mijn appartement?
Zodra een appartement beschikbaar is, kunt u deze bezichtigen en opmeten.
Wat kan ik meenemen?
Er zijn gordijnen en een hoog/laagbed. U kunt zelf beslissen wat u verder meeneemt aan huisraad. Wel vragen wij om rekening te houden met de beschikbare ruimte. Er dient voldoende manoeuvreerruimte zijn voor zorgmedewerkers en het gebruik van hulpmiddelen zoals een rolstoel. Als u een scootmobiel heeft, dan kunt u deze plaatsen in de aangewezen ruimte.
Moet ik iets regelen voor de was?
Wij regelen de verschoning van het linnengoed. Persoonlijke was kunt u zelf laten wassen of uitbesteden. Maak uw wens bij ons kenbaar, want dan nemen wij dit op in uw dossier.
Moet ik iets regelen voor de maaltijden?
Ontbijt, lunch en avondeten gebruikt u met andere bewoners in de gezamenlijke ruimte. Er wordt dagelijks vers gekookt.
Moet ik verder nog iets regelen?
U hebt een geldig identiteitsbewijs nodig.
Wat moet ik betalen voor de zorg?
Het CAK is de landelijke organisatie die de kosten bepaalt en in rekening brengt (de Zorggroep is hierbij niet betrokken). De kosten zijn afhankelijk van uw inkomen, vermogen en woonsituatie. Bereken zelf de eigen bijdrage op www.cak.nl.